"We find your American beer is like making love in a canoe. It's f*cking close to water." /Eric Idle/

2012. július 28., szombat

nyaralás - második nap - szarvaskő, eger

újabb nap virradt, és mi újabb lendülettel vetettük bele magunkat az északi-hegység rejtelmeibe. reggel fél kilenc körül arra kászálódtam ki az ágyból, hogy a fél család már felöltözött, sőt, a fiúk már meg is reggeliztek. nagy kényelmesen én is elkészültem. kisvártatva beültünk az autóba, majd útnak is indultunk.
kb félóra autókázás után meg is érkeztünk szarvaskőre, ahol a tervezett 2-3 órás túra helyett annyit csináltunk, hogy felmentünk a ’várba’, majd lejöttünk. az egész annyi volt, hogy meredeken felfelé caplattunk, azért, hogy odafent egy vacak zászlót találjunk. ez engem nagyon emlékeztetett az osztálykirándulásra, amikor fel kellett másznunk tök magasra, aztán kiderült, hogy csak néhány nagyobb kő van ott, ráadásul a kilátást eltakarják a fák.
mindenesetre engem örömmel töltött el az a tény is, hogy a 2-3 óra helyett csak 1-et töltöttünk túrázással.
ezután a kis séta után ismét autóba szálltunk, hogy eger felé vehessük az irányt. ott kisebb kitérővel, de megtaláltuk a mcdonaldsot, ahol jóóóóót ebédeltünk. és volt wifi! civilizáció!
amúgy szép város eger, de nekem mindig szeged lesz A VÁROS. az origo. a 0,0,0,0. stbstb..
szóval ebéd után nekiindultunk a várnak. láttuk a pavane táncegyüttes előadását, (meg előtte hallottunk egy bácsit beszélni az íjakról, de számomra az annyira mérhetetlenül unalmas volt, hogy nem igazán figyeltem), majd körül is néztünk egy kicsit. jó volt az egésznek a hangulata, ahogy ott középkori ruhákban császkáltak egyesek, (jah, amúgy megemlíteném, hogy ilyen várnapok voltak v mi..), meg a műsorok..
alapvetően a várostromot akartuk megnézni, ami hatkor kezdődött, mi meg 3 körül már kifogytunk a tennivalóból. nórival ültünk kb egy órát, és néztük a kicsiket, ahogy egymással kardoznak, illetve valami verseny is volt nekik rendezve. az egyik szám az volt, hogy fel kellett venni egy ilyen nehéz sisakot a fejükre, aztán szaladni kellett, fordulni, és visszaszaladni. na már most el lehet képzelni egy 140 centis kiskölköt egy bazinagy fém sisakkal a fején.. himbálózott az rendesen.. egyik csöppség, szegény, orra is bukott.
aztán ismét a táncegyüttes lépett fel, tök menő volt, dobálták a zászlókat, meg doboltak, meg stb. nagyon LÁJKOLTAM.
eztán kezdődött az igazi show, először jöttek a törökök, imádkoztak mekka felé, aztán puffogtattak egy sort a magyarok, aztán esküt tettek. és a végén, a nagy finálé, a CSATA. na az király volt. puffogtatás, kardforgatás, halottak.. egy bábut le is dobtak fentről, mintha valaki lepottyant volna.
kellőképp elfáradva visszabattyogtunk az autóhoz és elmentünk a tescoba. hát ott semmi érdekes nem történt.
nyolc óra tájban a szállásra is visszaértünk, ettünk, majd ismét leültünk kártyázni. most pedig már kezdek nagyon álmos lenni, szóval remélem, hogy nóri hamarosan ki fog jönni a fürdőszobából..