"We find your American beer is like making love in a canoe. It's f*cking close to water." /Eric Idle/

2012. július 29., vasárnap

nyaralás - harmadik nap - szilvásvárad


ma reggel ismét nóri korai ébresztőire pattant fel a szemem, és szokás szerint még visszaaludtam utána. még fél tíz körül is tudtam volna tovább szundizni, de sajnos a folyamatos kopogtatást az ajtón már nem lehetett figyelmen kívül hagyni (pedig én minden erőmmel próbáltam úgy tenni, mintha nem venném észre)
a reggeli készülődés után autóba pattantunk, és elindultunk szilvásvárad felé. ott jegyet váltottunk a kisvasútra, majd vártunk kb háromnegyed órát az indulásáig. egy órakor már fent ültünk és vártuk az indulást. egy kb negyedórás utazás után megérkeztünk a végállomásra, ahol leszálltunk és nekiindultunk a visszaútnak. előtte még vetettünk pár pillantást a szalajka-patak forrására is, meg beletettük a kezünket (jó hideg volt)
nekem erről a helyről még általános iskolás emlékeim vannak.. ugyanezt a patak menti túrát csináltuk végig, bár a túra-részéből nem sok maradt meg. az történt ugyanis, hogy menet közben a hátam mögött jövő kispajtással akartam cseverészni, ezért hátrafordulva mentem, és hát valahogy felbuktam és szépen beleültem a patakba. nem volt kellemes a visszaút..
visszatérve a nem olyan távoli múltba, nekem az volt a véleményem erről a sétáról, hogy túl sok ember volt ott. ha már erdei séta, akkor ne legyen betonút, meg 30 ember még aki ott van körülöttünk. az erdőnek az a lényege, hogy csend van és nyugalom.
ezután visszamentünk az autóhoz, és (miután átálltunk egy árnyékosabb helyre) megebédeltük a kis szendvicskéinket.
a következő napirendi pont a kocsimúzeum volt. nem volt valami nagy élvezet, meg kell, hogy mondjam. mármint a fejemben nem így képzeltem a dolgot. talán dobott volna rajta egy keveset, ha fel is lehet ülni a kocsikra, de így aztán pláne semmi izgi nem volt.
mivel enni is kell valamit, ismét útba ejtettük az egri tescot, ami a civilizációt és az ingyen wifit jelentette számunkra. (nagyon úgy tűnhetek, mint egy internet-függő.. én csak nem akarok lemaradni semmiről, ennyi az egész)
visszafele (teljesen váratlanul) a siroki vár felé kanyarodtunk. én nem mentem fel, mert addigra már tényleg mindenem fájt és mozdulni sem tudtam. ez a nap amúgy is azzal telt, hogy próbáltam vonszolni magamat a többiek után, ez a plusz kirándulás FELFELÉ már betett volna.
amikor visszaértünk a szállásra, nórival majdnem rögtön nekiindultunk, hogy megnézzük a tavakat a közelben, de végül csak a falu végéig sétáltunk el. persze utána meg is bántam, hogy elmentem, mert tényleg nagyon nehezemre esett bármit is csinálni, ráadásul ez a tökfej folyamatosan dalolászott, ami egy idő után elég irritáló tud lenni.. (az 'egy idő' pedig kb két másodperc volt..)
mire visszaértünk, a család többi tagja már nagyban sütötte a szalonnát. de sajnos annyira elkezdett fújni a szél, hogy le kellett fújni (szóvicc alert!) a szalonnasütést. nem sokkal ezután az eső is ömlött mint a fene. néha még az áram is elment.
a napot most is közös kártyázással zártuk, és most ismét arra várok, hogy nóri végre kijöjjön a fürdőszobából.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése